A konverzióval azért kell foglalkozni, mert egy adott meglévő látogatószámból több vevőt konvertálni egyszerűbb, olcsóbb és hatékonyabb lehetőség, mint több látogatót bevonzani.
Hogyan növeljük a konverziót?
1. Mindig használjunk képeket, hogy felhívjuk a kívánt termékre a figyelmet
Az emberek nagy általánosságban mindig kiindulópontoknak használják a képeket, amelyeket nem feltétlenül értelmeznek és néznek meg alaposan, de segítségükkel gyorsabban fel tudják fogni a szöveg tartalmát. Ha például egy táblagépről készülő kiemelt ajánlatot készítünk, akkor azt valóban egy táblagépről készült képpel kell illusztrálni.
2. Ábrázoljunk embereket, hogy növeljük a közvetlenséget
Azok a képek, amelyek valamilyen embert – általában ápolt, kedves embert – ábrázolnak, lényegesen jobban vonzzák a tekintetet, így az potenciális vevőket is. Amennyiben tehát néhány mosolygós arccal dobjuk fel tartalmunkat, úgy lényegesen többen fogják megtekinteni azt. Hasznos az is, ha bizalomgerjesztő eszközöket is bevetünk, például az ügyfélszolgálatot mosolygós hölggyel reklámozzuk.
3. Ne hagyjuk magukra a látogatókat, mondjuk meg mit tegyenek
Mindig legyen egyértelmű a látogatók számára, hogy mit kell tenniük, sőt, még jobb, ha mindezt indoklással is párosítjuk. Ilyen például a következő szlogen: „Vásárolja meg a terméket most és spóroljon 10 százalékot!”
4. A megfogalmazás mindennél fontosabb
Kiemelkedően szerepe van annak, hogy milyen szavakkal és stílusban kívánjuk ösztönözni a látogatókat. Fontos, hogy mindig cselekvésre ösztönözzük őket – “kattintson”, “tegye a kosárba” és így tovább –, de óvakodjunk az erőszakos megfogalmazástól, így például a „Azonnal vedd meg!!” kifejezéstől, ez ugyanis elkötelezettséget sugall a látogatónak, ezáltal könnyedén el is ijeszthetjük. A „Vegye meg most azonnal fél áron!” helyett érdemes például a „Tegye kosarába és szerezze meg fél áron!” formát alkalmazni.
5. Gondolkodjunk és kategorizáljunk a vásárlók fejével
Minden ember különböző, így személyiségük is az, ezért a termékekre is más és más szempontok alapján keresnek rá. Éppen ezért próbáljunk meg általánosságban az ő fejükkel gondolkodni, és a lehető legtöbb dimenzióban kategorizáljuk a termékeket. Ha tehát valaki szeretne ruhát vásárolni, akkor tegyük elé a lehetőséget és adjuk a kezébe a választást, hogy:
- kor szerint,
- nem szerint,
- méret szerint,
- stílus szerint és
egyéb formákban is szűkíthesse a keresést, így bárki könnyedén megtalálhatja magának a legjobb terméket.
6. Az ajánlatok mindig legyenek egyértelműek
Nem is gondolnánk, de látogatóink számára nem minden esetben egyértelműek az ajánlatok, hiszen – életkortól, iskolázottságtól és egyebektől függően – sokan félreértelmezhetik, ami számunkra egyértelmű, így például, hogy miként kell fizetni, mit kapunk a pénzünkért cserébe, milyen extra költségek merülhetnek fel és így tovább. Próbáljuk meg ezért ne túl szájbarágósan, de egyértelműen megfogalmazni az ajánlatokat.
7. Ne hagyjunk bizonytalanságot
Az egyik legfontosabb, hogy a látogató és a vásárló esetében semmilyen bizonytalanság ne merülhessen fel, ami főleg a kosárhasználat és a fizetés esetében fontos. Amennyiben a vásárló elbizonytalanodik, az utolsó pillanatban visszaléphet. Gondolkodjunk a látogatók fejével, oszlassuk el félelmeiket, alakítsunk ki valamilyen kommunikációs csatornát – telefonos, Skype-os ügyfélszolgálat és így tovább –, hogy feltehessék kérdéseiket, vagy alakítsunk ki egy jól használható GY.I.K.-ot.
8. Siettessük a látogatókat
A vásárlásra való ösztönzés rendkívül fontos, az ügyesen kommunkiált sürgetés ugyanis az egyik legjobb motiváló erő a vásárlásra, ezzel ugyanis elkerülhetjük a halogatás lehetőségét. Ezt a legjobban a megfogalmazással és az akciókkal érhetjük el a legjobban, így például a szövegbe fogalmazzunk olyan kifejezéseket, mint például a „már csak egy darab van készleten”. A leghatékonyabbak természetesen a határidős ajánlatok, amelyeket be is kell tartanunk.
9. Soha ne tereljük el a figyelmet a lényegről
A látogatók számára zavaró lehet, ha túl sok képpel, hirdetéssel, idézettel vagy egyebekkel halmozzuk el a konkrét ajánlatot. Kövessük a kevesebb néha több elvét, ami különösen igaz a kosár és a fizetési beállítások esetében, ahol célszerű a zavaró tényezőket kiiktatni, hogy a vevő csak azzal törődhessen, hogy lezárja a vásárlást.
10. Különböző érkező és landoló oldalak létrehozása
A vásárlóhoz egészen másként kell szólni, ha a Google Adwords vagy ha egy banneres hirdetés segítségével jutott el oldalunkra, éppen ezért nagyon fontos, hogy szűrjük, milyen forrásból érkeznek a látogatók. Ha például a Google Adwords hozta őket, érdemes egy speciális érkező oldalra navigálni őket, hogy úgy érezhessék, a kérdéses hirdetés kibővített változatát, annak folytatását kapják, méghozzá mindenféle felesleges információ nélkül.